ظاهر ارگانیسم کامبوچا

ظاهر ارگانیسم کامبوچا

خود کامبوچا در واقع یک ارتباط زنده و جاندار از باکتری های مفید متعدد و کاشت های مخمری خاص می باشد. در ظاهر شبیه ژله ی لاستیک مانند و سفت می باشد. رنگ آن از کرمی تا زرد مایل به قهوه ای تغییر می کند. از آنجائی که این ماده یک ارگانیسم زنده است، تا حدی که شکل ظرف و محتویاتش را بخود گرفته و رشد می کند. لایه های جدید روی لایه های قدیمی رشد کرده و می توان آن ها را از بقیه لایه ها جدا نمود و مجدداً در کشت های جدید از آن ها استفاده نمود.

 

۴-۱- نام های متعدد کامبوچا

تاکنون به کامبوچا و شربتی که از آن تهیه می شود، نام های متعددی نسبت داده شده است، نام هایی چون «قارچ جادویی»، «قارچ معجزه گر» و «اکسیر طول عمر» و غیره. نکته جالب این است که در ترکیب بیشتر این نام ها از کلمه ی قارچ استفاده شده است، در حالی که در حقیقت کامبوچا تنها یک قارچ نیست. همچنین نوشابه کامبوچا نام های متعدد دیگری نیز دارد که از این نام ها می توان به منشاء آن پی برد.

در چین به نام Kargosok،

در ژاپن و آلمان Kombucha

در برزیل Marine alga

در روسیه Tea kvass

در منچوری به نام Manchurian mushroomو چای کارگاسوک

کامبوچا (camboucha)

قارچ ژاپنی (Japanese fungus)

اسفنج ژاپنی (Japanese sponge)

قارچ روسی (Russian fungus)

ژله روسی (russian jelly)

کائینی کواس (cainii kvas)

کامبوچا کواس (kambuchak vass)

تیکواس (teekvass)

به طور کلی در زبان های گوناگون نام هایی همچون گل روسی، مادر روسی، قارچ خارق العاده، قارچ جادویی، قارچ قهرمان، چای آبجو، و چای سیب زمینی، قارچ طول عمر و ژله نقرس به کامبوچا نسبت داده شده است. در فرانسه، نام اکسیر طول عمر به آن داده شده است که قطعاً به خاطر تأثیری است که بر مصرف کنندگان داشته است.

در مجموع نام کامبوچا احساس تندرستی را القا می کند و به عنوان درمان کننده اکثر بیماری ها تلقی می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا