درمان مشکلات جنسی و زودانزالی با جنسینگ

درمان مشکلات جنسی و زودانزالی با جنسینگ

درمان مشکلات جنسی و زودانزالی با جنسینگ

 

این گیاه قرن هاست که به منظور بهبود عملکرد حافظه، کاهش استرس، درمان ناتوانی، سستی و سایر علائم ناشی از فرسودگی و افزایش سن و همچنین برای افزایش طول عمر افراد و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

یکی از گیاهان نیروزا و مقوی که شهرت زیادی در جهان دارد “جینسینگ” می باشد که بهتر است آن را “گیاه جوانی” یا “نوش دارو” بنامیم.
در کتاب های سنتی و به عربی ریشه گیاه را “جنسه” و “جنسا” می نامند. به فرانسوی و انگلیسی Ginseng و Asiatic ginsengو chinese ginseng گفته می شود. گیاهی است از خانواده عَشقه Araliaceae که نام علمی آن Panax ginseng می باشد.

جینسینگ چیست؟

این گیاه در زمره گیاهان بومی مناطق شرقی آسیا و شمال آمریکا به شمار می آید و ریشه آن به عنوان دارویی اساطیری، بیش از هزاران سال است که در میان مردم کشورهای چین، کره، تایلند، ویتنام، منچوری و نیز در بین سرخپوستان امریکایی مورد مصرف قرار می گیرد.جین سینگ گیاهی نیرو بخش بوده و در حفظ سلامتی و هماهنگی فعالیت های اساسی و حیاتی بدن نقش به سزایی دارد.
این گیاه قرن هاست که به منظور بهبود عملکرد حافظه، کاهش استرس، درمان ناتوانی، سستی و سایر علائم ناشی از فرسودگی و افزایش سن و همچنین برای افزایش طول عمر افراد مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه در دوران گذشته از چنان ارزش والایی در شرق برخوردار بود که به عنوان مثال در چین تنها امپراطوران حق جمع آوری و نگهداری ریشه های آن را داشتند و در دوران های بعد نیز به عنوان جزیی جدایی ناپذیر از وعده غذایی پادشاهان و امپراطوران به منظور افزایش قوای جسمانی، ذهنی، و به عنوان اکسیر جوانی و شادابی جایگاه خود را همچنان حفظ نمود.

پیشینه ی تاریخی مصرف جنسینگ

اسم “جنسینگ” از عبارتی چینی به معنی “ریشه های مرد” گرفته شده است. این اسم احتمالا به خاطر شباهت ریشه های عجیب این گیاه به پاهای انسان است.
سابقه ی مصرف جنسینگ به بیش از ۵۰۰۰ سال پیش برمی گردد. در این زمان جنسینگ اغلب در کوه های چین و به عنوان یک داروی جوان کننده و یا یک ماده ترکیبی با صابون و لوسیون مورد استفاده قرار می گرفت.جنسینگ به سرعت به یک ماده صادراتی تبدیل و در سراسر جهان پخش شد. در صده ۱۷۰۰ میلادی، یک کشیش کانادایی جنسینگ را در سراسر این قاره پخش کرد. به این نوع از جنسینگ “جنسینگ آمریکایی” گفته می شود که امروزه نیز به صورت گسترده و به ویژه در ویسکانسین و انتاریو قابل مشاهده است.

طریقه مصرف جینسینگ

ریشه خشک شده این گیاه سال هاست که مورد استفاده خوراکی افراد قرار می گیرد. این ریشه خشک شده می تواند به تنهایی به صورت دم کرده (جوشانده و چای) یا به عنوان بخشی از یک نوشیدنی دم شده گیاهی همراه با سایر گیاهان و یا حتی به صورت افزودنی به سوپ یا به شکل قرص مورد مصرف قرار بگیرد. اما رایج ترین شکل استفاده از آن، به صورت دم کرده و چای یا به صورت عصاره (شیره) می باشد.
سرخپوستان در هنگام طی مسافت های طولانی، این ریشه ها را برای رفع گرسنگی می جوند و به این ترتیب از خواص سرشار آن نیز بهره مند می شوند.

تهیه چای جینسینگ

برای تهیه چای جینسینگ، مقداری آب را بجوشانید و ترجیحا این کار را در ظروف غیر فلزی مانند قوری لعابی یا چینی یا پیرکس انجام دهید. مقداری از ریشه خشک شده ی جینسینگ (حدود ۱ تا ۳ گرم ) را به آب جوش اضافه کنید. سپس شعله را کم کنید و اجازه دهید تا مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشد. در صورت تمایل می توانید بیشتر از این مدت نیز آن را بجوشانید، تا جایی که آب به نصف مقدار اولیه اش برسد. حال صبر کنید تا چای کمی سرد شود و دمای آن به دمای اتاق برسد(این توصیه ای است که در طب سنتی چین به آن اشاره شده و پیشنهاد شده است که چای به صورت ولرم نوشیده شود). بهتر است که روزانه، ۱ یا ۲ فنجان از این چای بنوشید. ریشه گیاه جینسینگ را می توان به صورت قطعه قطعه استفاده کرد. توجه کنید که ریشه ها در هنگام تهیه چای آن و نیز تا پایان مرحله خنک شدن، باید در داخل قوری بمانند.

خواص جینسینگ

۱- گشایش ذهن
۲- افزایش قدرت جسمانی ( نیرومند تر ساختن بدن)
۳- بهبود فعالیت حافظه
۴- افزایش شادابی و نشاط ( به عنوان محرک)
۵- افزایش قدرت تحمل و پایداری
۶- از بین بردن استرس ها
۷- مقابله با پیری و فرسودگی ( عوارض ناشی از افزایش سن)
۸- بالا بردن قدرت دفاعی بدن در برابر بیماری ها ( امراض)
۹- تقویت سیستم ایمنی بدن
۱۰- تنظیم سوخت و ساز و متابولیسم بدن
۱۱- جلوگیری از سردرد
۱۲- درمان بیخوابی و بد خوابی
۱۳- کاهش اثرات منفی ناشی از یائسگی ( تأثیرات تعدیل کننده بر عوارض ناشی از یائسگی در خانم ها)
۱۴- بر طرف ساختن یا بهبود مشکلات جنسی در هر دو جنس
۱۵- رفع خستگی، ضعف و بی حالی
۱۶- افزایش قدرت و توان سیستم قلبی و عروقی
۱۷- تنظیم فشار خون ( کاهش دهنده فشار خون در صورت بالا بودن آن و افزایش دهنده فشار خون در صورت پایین بودن آن)
۱۸- تنظیم سطح قند خون بدن

خواص جینسینگ برای مردان

افزایش تعداد و کیفیت اسپرم
درمان مشکل عدم نعوذ
ایجاد سفتی آلت فوق العاده و طولانی در هنگام نزدیکی
تقویت اعصاب تناسلی که عاملی برای جلوگیری از انزال زودهنگام است .
افزایش مقدار مایع منی و تقویت و بالابردن میزان اسپرم سازی و توان بارورسازی در مردان .
متاسفانه در بین مردم به غلط از جینسینگ برای تقویت قوای جنسی و ناباروری در مردان استفاده می شود که ریشه پزشکی ندارد.
بررسی ها نشان داده است جینسینگ می تواند مردانی که دچار اختلال در نعوظ می باشند, را درمان کند. همچنین امروزه به منظور تقویت فعالیت جنسی و کمک به اختلالات جنسی مردان و رفع ناباروری بویژه اختلالات کمی و کیفی اسپرم از این گیاه استفاده می شود. به طور کلی جینسینگ تقویت کننده قوای عمومی بدن و به ویژه تقویت کننده توانایی جنسی مردان می باشد. برخی شواهد حاکی از آن است که این گیاه در درمان دیر انزالی مردان نیز کاربرد دارد.جینسینگ خواصی دارد که با تحلیل قوای جنسی مقابله می کند. حتی نتایج برخی از پژوهش ها نشان می دهند که این گیاه می تواند ناتوانی جنسی را نیز درمان کند. محققان کره ای پژوهشی روی ۴۵ مردی که دچار مشکلات نعوظ بودند انجام دادند. نتایج این پژوهش که در سال ۲۰۰۲ در Journal of urology به چاپ رسید نشان می دهد که گیاه جینسینگ قدرت نعوظ مردها و لذت جنسی آن ها را بالا می برند.

روش مصرف

روزانه ۱ گرم ریشه ی خشک جینسنگ در سوپ یا غذاهای دیگر. مدت زمان این دوره ی درمانی نباید بیش از ۳ ماه باشد.

خواص جینسینگ برای زنان

مصرف جینسینگ برای زنان نیز مفید است. یکی از مهمترین خواص جینسینگ برای زنان, تنظیم کردن قاعدگی در آن ها می باشد. همچنین مصرف این گیاه برای زنانی که در ابتدای یائسگی می باشند, بسیار مفید است چرا که باعث تنظیم تولید استروژن از تخمدان های آن ها می شود. به علاوه به دلیل خاصیت خنک کنندگی جینسینگ, این گیاه گرگرفتگی ناشی از یائسگی را درمان می کند. از دیگر خواص جینسینگ برای زنان می توان به خواص ضدپیری آن اشاره کرد. در واقع مواد تشکیل دهنده جینسینگ برای سلامتی پوست زنان بسیار مفید است و چربی پوست را متعادل می کند..مصرف جینسینگ در زنان موجب افزایش میل جنسی در آن ها می شود. در واقع جینسینگ با تنظیم هورمون ها موجب تحریک میل جنسی می شود و به خصوص میل جنسی را در زنان در دوران یائسگی قرار دارند, افزایش می دهد.
تقویت سیستم ایمنی در زنان یکی دیگر از خواص جینسینگ می باشد که از این رو خطر ابتلا به سرماخوردگی و عفونت را در زنان به طور قابل ملاحظه ایی کاهش می دهد.
فواید جینسینگ برای زنان
بسیاری از زنان از جینسینگ برای تولید انرژی بیشتر در بدن و افزایش استقامت استفاده می کنند. جینسینگ در واقع جریان خون در بدن را تحریک می کند و با خستگی مقابله کرده و موجب بهبود در عملکرد ورزشی در زنان می شود.یکی از نشانه های یائسگی در زنان, ضعف حافظه است. جینسینگ با ضعف حافظه در زنان مبارزه کرده و به ایجاد تمرکز ذهنی کمک می کند.برخی مطالعات نشان داده است که جینسینگ دارای ترکیباتی است که این ترکیبات خواص ضد سرطانی دارند و در برخی از سرطان ها مانند سرطان سینه می توانند تاثیرات مثبتی در بهبود بیماری داشته باشند.

خواص جینسینگ برای پوست

ضد پیری :
در بسیاری از کشور ها از جینسینگ به عنوان گیاهی ضد پیری نام برده می شود.این گیاه باعث فعالسازی سوخت و ساز پوست می شود. این گیاه پوست را از شر رادیکال های آزاد خلاص می کند و از پوست شما در مقابل آلودگی هوا محافظت می کند. از طرفی دیگر باعث تولید کولاژنی در لایه میانی پوست می شود. این کولاژن باعث محکم تر شدن پوستتان می شود.علاوه بر این از تشکیل چین و چروک و خط های پوست روی صورت جلوگیری می کند. جینسینگ با استرس های روحی و فیزیولوژیکی در افراد مقابله می کند و باعث تسکین سیستم عصبی می شود. یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در پیری زود رس پوست استرس است پس اگر شما به بیماری استرس دچار شده اید بهتر است که جینسینگ استفاده کنید تا از دچار شدن به پیری زود رس پوست پیشگیری کنید.
رنگ پوست را بهتر می کند :
ریشه و برگ های جینسینگ غنی از ویتامین ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند این مواد برای پوست فوق العاده سودمند هستند. این مواد باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شوند. نوشیدن چای جینسینگ نیز باعث بهبود و زیبایی پوست می شود.
باعث شفاف سازی و تنظیم رطوبت پوست می شود :
جینسینگ باعث جوان سازی و شاداب شدن پوست می شود. نه تنها باعث بهبود کولاژن سازی در پوست می شود و همچنین باعث از بین رفتن لکه های سیاه روی پوست صورت می شود. می توانید ریشه جینسینگ یا عصاره آنرا با روغن زیتون یا عسل مخلوط کنید این ترکیب برای پوست فوق العاده می شود.

 

باعث درمان بیماری های پوستی می شود :
متابولیسم ناقص پوست باعث بوجود آمدن مشکلاتی از قبیل آکنه، اگزما و خشکی پوست می شود. جینسینگ باعث افزایش گردش خون در پوست صورت می شود و این امر باعث روشن تر شدن و زیبا تر شدن پوستتان می شود.
درمان نقاط تیره روی صورت :
از دیگر ویژگی های جینسینگ برای پوست این است پف چشم ها و خط زیر چشم ها را از بین می برد.

برای پوست های خشک

پوست های خشک بیشتر قربانی چین و چروک، لک و پیری زودرس می شوند. به عقیده ی متخصصان طب گیاهی، جینسینگ تأثیر خوبی در رفع خشکی پوست دارد.
روش مصرف
هر روز ۱ عدد کپسول حاوی ۱۵ میلی گرم پودر عصاره ی خشک جینسینگ، ۱۵ میلی گرم پودر عصاره ی خشک جینکو و ۱۵ میلی گرم پودر عصاره ی خشک گیاه بومادران. مصرف این کپسول نباید بیش از ۳ ماه طول بکشد.
جینسینگ با استرس های روحی و فیزیولوژیکی در افراد مقابله می کند و باعث تسکین سیستم عصبی می شود. یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در پیری زود رس پوست استرس است پس اگر شما به بیماری استرس دچار شده اید بهتر است که جینسینگ استفاده کنید تا از دچار شدن به پیری زود رس پوست پیشگیری کنید.

خواص جینسینگ برای مو

جینسینگ خواص فوق العاده برای موهای سر دارد. کمتر شدن ریزش موها و پیشگیری از سرطان از جمله عواملی است که مصرف جینسینگ برای آن فوق العاده است. عده ای بر این باورند که ریشه این گیاه می تواند پوست سر را شاداب کند و به رشد موها کمک کند. تحقیقات نشان داده که این گیاه استرس را از بین می برد. از آنجایی که استرس یکی از عوامل ریزش مو است با این روش باعث جلوگیری از ریزش مو می شود.اما جینسینگ برای بدن و پوست انسان خواص فوق العاده ای دارد این خواص هم می تواند بر روی ریزش موها تاثیر بگذارد.استفاده از جینسینگ در حین شست و شوی موهای سر باعث می شود که موهای شما پر پشت تر شوند. معمولا در برخی از شامپو ها از جینسینگ نیز به مقداری استفاده می شود.
در یک تحقیق دیگر یافته شد که کسانی که از جینسینگ برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کرده اند استعداد کمتری در سرطان دارند. شیمی درمانی که در بیماران سرطانی استفاده می شود باعث ریزش مو در افراد می شود. استفاده از جینسینگ نه تنها به این افراد در مبارزه به سرطان کمک می کند بلکه باعث می شود تا موهای ریخته شده آنها نیز سریع تر رشد کنند یا حداقل کمتر دچار ریزش مو ها می شوند.

جینسینگ: برای مقابله با ریزش موها

جینسینگ با کمبودها و نتایج آن مقابله می کند. ریزش مونتیجه ی کمبودهایی در بدن است. برای همین این گیاه با ریزش مو نیز مقابله می کند.
روش مصرف
یک قطره عصاره ی روغنی جینسینگ،۱ قطره عصاره ی روغنی گیاه رازک، ۱ قطره روغن سویا و ۱ قطره روغن ذرت را به شامپویتان اضافه کرده و موهایتان را با آن شامپو بزنید. اجازه دهید این شامپو به مدت ۱۵ دقیقه روی موهایتان بماند و سپس شستشو دهید. مدت زمان این دوره ی درمانی ۳ ماه است .رشد و تقویت مو و در از بین رفتن مو خوره نیز موثر بوده .
خواص جینسینگ ولاغری
برخی از انواع جینسینگ می تواند سوخت و ساز بدن را زیاد کرده و انرژی را افزایش دهد. با توجه به تحقیق دانشگاه مریلند، جینسینگ Panax به طور خاص دارای خواص کاهش وزن است.
چای لاغری جینسینگ یک ملین ملایم برای دفع چربی های اضافه بدن می باشد این چای با افزایش سوخت و ساز در بدن باعث سوزاندن چربی های اضافی می شود جریان انرژی را به مغز و بدن افزایش داده و احساس آرامش و احساس مثبتی به شما می دهد. چای سبز لاغری میزان جذب چربی را در بدن کاهش می دهد و سلامتی و تناسب اندام را برای شما به ارمغان می آورد.
عمل کرد محصول :
با افزایش سوخت و ساز در بدن باعث مصرف کالری بیشتری در بدن می شود و حالت دفع چربی آن مانع جذب چربی به بدن می شود علاوه بر آن حالت کاهش اشتهای ملایم باعث کمک به گرفتن یک رژیم غذایی متعادل می شود

ویژگی های چای لاغری جینسینگ

– چربی سوزی یا افزایش سوختو ساز در بدن
– حالت دفع چربی و مانع جذب آن به بدن
– آرام بخش و افزایش روحیه نشاط و شادابی
– تسکین اعصاب
– رفع اختلالات خواب

پیشنهاد های برای گرفتن نتیجه بهتر از مصرف چای لاغری

– این چای باید به طور پیوسته و روزانه مصرف شود.
– با مصرف این چای نیازی نیست میزان غذای دریافتی خود را کم کنید. اشتهای شما خود به خود کم خواهد شد .
– حداقل الامکان سعی کنید میوه جات و سبزی بیشتری بخورید و مصرف گوشت و غذا های چرب و شیرین را کم تر کنید.

نحوه مصرف چای جینسینگ

هر روز نیم ساعت بعد از شام یا دو ساعت قبل از خواب هر تی بک را در دو مرحله استفاده میکنید.
مرحله اول :تی بک را در داخل لیوان قرار داده و آب داغ (جوشان) را به لیوان ریخته شود بعد از یک دقیقه آن را میل کنید.
مرحله دوم :همان تی بک را دوباره ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در لیوان و یا قوری یا داخل استکان بگذارید و بعد زیر را روی استکان برگرداندید تا خوب دم بکشد (مرحله دوم همانند دم کردن چای ایرانی می باشد) بعد تی بک را با قاشق در داخل استکان فشار دهید تا تمام مواد آن در آب حل شود و سپس آب را میل میکنید
به خاطر اینکه در این چای ترکیبی دو نوع مواد ، مواد زود دم و مواد دیر دم وجود دارد و اگر مواد زود دم زیاد در دم بماند تاثیر آن از بین می روند به همین خاطر باید در دو مرحله از هر تی بک استفاده شود
توجه :
– مصرف روزانه یک تی بگ است
– دوره درمان این محصول ۶۰ روز یعنی ۶۰ تی بگ می باشد ولی در دوره ۱۰ روز هم می تواند تاثیر این محصول را ببینید

استفاده از جینسینگ در بدنسازی

جینسینگ یکی ازموادهای انرژی زا در ورزش بدنسازی می باشد.
جینسینگ خواص بسیار زیادی دارد که این خواص برای یک بدنسازمی تواند بسیارجذاب باشد. جینسینگ اگر برای قبل ازتمرین استفاده شود می تواند بسیارنیروزا باشد.
جینسینگ می تواند قدرت جذب بدن را برای جذب پروتئین و آمینواسیدها و همچنین کربوهیدرات بسیاربیشترکند. به همین منظوراگرقصد دارید استفاده هوشمندی ازجینسینگ در ورزش بدنسازی انجام بدهید. می توانید روزی ۳ بار در وعده های مختلف و هر بار ۲ گرم استفاده نمایید.
اگرقصد استفاده ازکراتین و یا گلوتامین را دارید بهتراست که حتما ازجینسینگ درکنارمکمل های خود استفاده نمایید.
جینسینگ می تواند کراتین و گلوتامین را به راحتی به درون عضلات بکشد. و درنتیجه باعث افزایش بهترحجم عضلات شود. جینسینگ باید با معده خالی استفاده شود تا خیلی سریع کارایی خود را نشان بدهد. امروزه نوشابه های انرژی زا حاوی مقادیری جینسینگ می باشد اما ازآنجایی که درترکیب این نوشابه ها ازکافئین استفاده می شود قدرت جذب و کارایی جینسینگ پایین می آید. جینسینگ می تواند باعث کات کردن بیشترعضلات شود. و همین باعث شده است که درترکیب بیشترچربی سوزها استفاده شود. مصرف شیر به همراه جینسینگ باعث خنثی شدن اثرآن خواهد شد. برای این که انرژی ازدست رفته دوباره تامین شود و آمادگی کامل برای تمرینات جلسه بعدی را داشته باشید می توانید بعد ازتمرینات بدنسازی ۵ گرم جینسینگ را به محلول پروتئینی خود اضافه کنید.

نکاتی برای استفاده از جینسینگ در دوران بارداری

بنا بر سنت قدیمی شرقی مردم چین بر این باورند که جینسینگ خواص فوق العاده ای برای زنان باردار دارد. برخی از پزشکان مصرف آنرا برای زنان باردار سودمند می دانند و میگویند می تواند عوارض بارداری نظیر استفراغ و سرگیجه را کنترل کند. از آنجایی که دوران بارداری بسیار دوران حساس و پیچیده ای است به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود تا سر خود شروع به مصرف جینسینگ کنید.بسیاری از مشکلات در دوران بارداری بین زنان باردار مشترک است. مانند مشکلات روانی، کمبود حوصله، خستگی و کاهش میل جنسی همگی جزو تاثیرات نرمال بارداری هستند بسیاری از زنان دنبال راه حل هایی هستند تا با آن این علائم بارداری را از بین ببرند. طبق تحقیقات انجام شده جینسینگ می تواند کلیه این علائم را از بین ببرد اما نه در زنانی که باردار اند. گفته می شود زنان باردار نیز می توانند از جینسینگ برای رفع این مشکلات استفاده کنند اما پیشنهاد می شود بسیار محتاطانه عمل کنند و با پزشک خود حتما مشورت کنند.
ریسک مشکلات در حین تولد :
تحقیقات نشان داده که مصرف بیش از حد جینسینگ می تواند مشکلاتی برای نوزادان در حین تولد ایجاد کند.
ریسک خونریزی :
ریسک خونریزی در حین بارداری یکی از عواملی است که ممکن است با مصرف بیش از حد جینسینگ فرد دچار آن شود. این می تواند یک مشکل جدی در حین تولد نوزاد یا بعد از تولد نوزاد باشد. خونریزی می تواند هم زندگی کودک را تهدید کند هم زندگی مادر را. سعی کنید در حین بارداری برای بهره بردن از خواص جینسینگ حتما با پزشک خود مشورت کنید.
در کل مصرف نکردن جینسینگ در دوران بارداری بهترین راه پیشنهادی می باشد.

صابون ضد چین و چروک جنسینگ

محتویات:ریشه گیاه جادویی جنسینگ و عصاره جو
خواص:
صابون ضد چین و چروک
شفاف و روشن کننده پوست
مرطوب کننده پوست
روش استفاده:صابون را بر پوست مرطوب خود بمالید و کف صابون را به مدت ۲ دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید و نگاه دارید سپس با آب ولرم کاملاً بشویید. بهتر است که روزی ۲ بار در صبح و شب از این صابون استفاده نمایید.
صابون ضد چین و چروک جنسینگ از ریشه گیاه جنسینگ و عصاره جو تشکیل شده است. ریشه گیاه جنسینگ باعث روشن شدن پوست و همچنین انرژی زایی و شادابی پوست می شود و عصاره جو هم که شامل ترکیباتی همچون کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، آب، پروتئین، مواد نشاسته ای و ویتامین های B1 و B2 می باشد باعث آبرسانی به پوست شده و از خشکی و شکنندگی آن جلوگیری می نمایید.
این صابون کاملاً گیاهی و طبیعی بوده و از کمترین مواد شیمیایی و نگهدارنده در آن استفاده شده است. در این صابون از گیاه جنسینگ و عصاره جو استفاده شده است که خاصیت ضد چین و چروک دارند و به دلیل طبیعی بودن آنها به سرعت جذب پوست می شوند و اثرات معجزه وار خود را بجای می گذارند.

موارد منع مصرف

درست است که مردم می گویند داروهای گیاهی بی خطر هستند اما باید بدانید همین گیاهان دارویی اگر درست و به اندازه مصرف نشوند می توانند باعث آسیب هایی شوند.
مصرف گیاه جینسینگ برای برخی مورد منع مصرف دارد مثل زنان باردار، شیرده.
توجه داشته باشید اگر دچار چاقی مفرط، مشکلات حاد عصبی، بی خوابی، فشار خون بالا، سرطان هستید نباید از این گیاه استفاده کنید.مصرف جینسینگ برای کودکان و نوجوانان نیز توصیه نمی شود عوارض جانبی می توانند شامل حالت هایی مانند سردرد، سرگیجه، ناراحتی معده، بی خوابی و عصبانیت باشد. در موارد شدید تر می تواند باعث حساسیت به لمس شدن سینه های خانم ها و یا تغییر در سیکل قاعدگی آنها شود.همچنین توصیه می شود که بیماران مبتلا به دیابت و کسانی که مشکلات روحی و روانی دارند از جنسینگ استفاده نکنند. جنسینگ باعث بالا رفتن سطح قند خون شده و با دارو های افسردگی تداخل دارد. از این رو استفاده از جنسینگ به این افراد توصیه نمی شود.علاوه بر این موارد، مصرف جنسینگ همراه با کافئین می تواند تداخل ایجاد کرده و برای سلامت و ایمنی فرد ایجاد خطر کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا