مزایای استفاده از چای کامبوچا

مزایای استفاده از چای کامبوچا

مزایای استفاده از چای کامبوچا ، زیبایی پوست و از بین بردن چین و چروک یکی دیگر از مزایای مهم نوشیدنی های فراسودمند برنا کامبوچا می باشد. کامبوچا نوشیدنی سالمی با طعم مطلوب می باشد، که به طور شگرفی بر سلامت انسان تأثیر می گذارد و می توان به عنوان یک مکمل غذایی از آن یاد کرد.

لازم به ذکر است که چای کامبوچا حاوی مقادیر بسیار ناچیزی (کمتر از یک درصد) الکل می باشد، و چون درصد آن بسیار پایین است به عنوان نوشابه ای غیرالکلی از آن نامبرده می شود. کسانی که از چای کامبوچا استفاده کرده اند، از آن به عنوان یک نوشیدنی معجزه گر یاد می کنند، زیرا در درمان بسیاری از بیماری ها مؤثر می باشد. در بخش ذیل به برخی از مهم ترین خواص دارویی – درمانی چای کامبوچا پرداخته می شود.

 

ورود به فروشگاه برناکامبوچا | نوشیدنی های تخمیری کامبوچا

 

مزایای استفاده از چای کامبوچا

زیبایی پوست و جلوگیری از چین و چروک

نوشیدن کامبوچا سبب رفع چین و چروک پوست، جوش، لکه های قهوه ای پوست دست و صورت، بثورات جلدی، حساسیت های پوستی و افزایش خاصیت رطوبت پذیری و سبب طراوت و شادابی پوست می شود.

 

واقعیت غیرقابل انکار این است که آماده سازی و مصرف مخمرهای موجود در کامبوچا سبب کاهش عفونت های پوستی مانند آکنه و لکه های قهوه ای می باشد. البته یکی از دلایل اصلی مشکلات پوستی معمولاً مربوط به هضم ضعیف غذا، بد عمل نمودن سوخت و ساز و در عدم تعادل فلور روده نهفته است.

اگر در مقدار فلور روده اشکالی بوجود بیاید، مبادله با ارگانیسم از طریق پوشش مخاطی روده به درستی نمی تواند انجام گیرد، که این امر عامل بسیار مهمی در بیماری های پوستی، سخت شدن پوست، پسوریازیس و یا آکنه و غیره می باشد.

علاوه بر آن بدلیل وجود انواع پروتئین ها و ویتامین ها، دارای خاصیت ترمیم و جوان کننده بوده، بخصوص در اثر اسید گلوکورنیک، گلوکونیک و اسید لاکتیک، وجود ویتامین های C و گروه B (ب کمپلکس) که این ویتامین ها نیز نقش مؤثری در عملکرد درست دستگاه ایمنی و عصبی داشته و برای سلامت پوست و ماهیچه ها نیز ضروری می باشند.

همچنین ویتامین C موجود در آن سبب حفظ رطوبت و شفافیت پوست بوده که در جلوگیری و درمان پیر شدن پوست، غشاهای مخاطی و ضمائم پوست و به خصوص بهبود طراوت و شادابی رنگ پوست (سبب روشن شدن و شفافیت) و از بین رفتن گلیکوژن و به ویژه در پیش گیری و یا کاهش سرعت گلیکوزیله شدن.

و همچنین با تحریک گلیکوژن و به ویژه در پیش گیری و یا کاهش سرعت گلیکوزیله شدن، و همچنین با تحریک سنتز چربی در سلول های چربی پوستی، سبب جلوگیری از خشکی، حفظ رطوبت و از بین بردن چین و چروک و صاف شدن پوست می شود.

همچنین چای سبز موجود در کامبوچا سبب خنثی نمودن اثرات نامطلوب رادیکال های آزاد در بدن بوده که این امر جهت کاهش یا به تأخیر انداختن چین و چروک، تخریب های ناشی از نور خورشید و خطر ابتلا به سرطان پوست بسیار مؤثر می باشد.

سلول های مخمر کامبوچا دارای اسید هیالورونیک است که این اسید به طور سنتی از منابع حیوانی و از طریق جنین سقط شده، رحم، بند ناف، زجاجیه و یا مایع سینوویال از حیوانات قربانی جمع آوری می شود، که به صورت طبیعی و منحصر به فرد در چای کامبوچا یافت می شود. علاوه بر آن با پی بردن به خواص دارویی مواد تشکیل دهنده این چای بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی برای پوست و مو با استفاده از مواد تشکیل دهنده این قارچ تهیه می گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا