آشنایی با مراحل تخمیری کامبوچا

آشنایی با مراحل تخمیری کامبوچا

آشنایی با مراحل تخمیری کامبوچا

همان طور که پیش از این اشاره شد، کامبوچا یک لایه پلی ساکارید حاوی انواعی از باکتری ها، مخمرها و قارچ می باشد. مسیر تخمین بدین ترتیب است که ابتدا مخمرهای موجود در محیط کشت، قند ساکارز را می شکنند و در نتیجه گلوکز و فروکتوز تولید می کنند. در مرحله بعد فروکتوز نیز با ایزومریزاسیون به گلوکز تبدیل می گردد. سپس تمامی این قندها به مصرف مخمرها می رسند و منجر به تولید الکل و دی اکسید کربن می شوند (دی اکسید کربن تولید شده در نوشیدنی باقی می ماند و سبب گازدار شدن این نوشیدنی می گردد).

وقتی الکل به میزان لازم تولید شد، زمینه برای رشد باکتری هایی که از منبع کربن جهت رشد و تکثیر خود استفاده می کنند، مناسب می شود و باکتری ها فعال می گردند و الکل را به اسیدهایی همچون اسید استیک، اسید لاکتیک، اسید گلوکونیک و اسید گلوکورونیک تبدیل می کنند. لازم به ذکر است، از آنجا که شکر و کافئین اولیه به مصرف مخمرها و باکتری ها می رسد، نوشیدنی در پایان کار دیگر هیچ یک ازاین مواد مضر را دارا نمی باشد.

شایان ذکر است که ترکیب این نوشیدنی بر اساس نواحی متفاوت آب و هوایی، روش رشد و غیره می تواند کمی متفاوت گردد، ولیکن در تمامی موارد، این نوشیدنی ترش و شیرین، با طعم و عطر دلنشین و همچنین خواص درمانی – تغذیه ای بسیار بالا می-باشد.

بر اساس آزمایشات انجام گرفته در مورد چای کامبوچا که در آزمایشگاه های کاپا در میامی فلورایدا در سال ۱۹۹۶، مواد و موجود در کامبوچا پس از تخمیر به شرح جدول زیر می باشد. (اطلاعات بدست آمده توسط جان نووامبر تجدید چاپ گردیده است).

جدول شماره ۱-۳- برخی از مواد موجود در کامبوچا پس از تخمیر

۱۲۰ میلی لیتر یا ۴ (اونس مایع)        واحد روزانه

۸          سرویس در ازاء ظرف

۴۰        کالری ارائه شده

صفر       کالری در ازء واحد چربی

درصد نیازهای روزانه

۰          چربی کل

۰          سدیم

۸ – %۴  کربوهیدارات کل

۸ – %۴  شکر

۰          پروتئین

مقدار ویتامین

۰.۱۱۳۲ mg       ویتامین C

۰.۶۵۲۰ mg       نیاسینامید

۰.۲۷۹۴ mg       فولیک اسید

۱.۱۵۹۴ mg       ریبوفلاوین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا