خواص و فواید آویشن برای سلامتی

خواص و فواید آویشن برای سلامتی

آویشن به دلیل طعم و مزه متمایز، تا به امروز جزء اصلی آشپزی‌ها بوده است. اما آویشن به دلیل دارا بودن توانایی کمک به درمان آکنه و فشار خون بالا، به سرعت به شهرت خود رسیده است.
خواص آویشن :

آویشن جلوی تعریق زیاد پا‌ها را می‌گیرد:

آویشن یک دئودورانت یا بو گیر طبیعی و فوق‌العاده موثر محسوب می‌شود.

۵۰ گرم آویشن خشک را در دو لیتر آب ریخته و بجوشانید. سپس در ظرف را بگذارید و شعله را خاموش کنید. اجازه دهید محلول به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم بکشد. سپس آن را صاف کنید و داخل تشت یا وان حمام بریزید. به مدت ۱۰ دقیقه پاهایتان را در این محلول قرار دهید.

خواص و فواید آویشن برای سلامتی

آویشن برای متوقف کردن سرفه

روغن آویشن که از برگ‌های آن به دست می‌آید اغلب به عنوان یک درمان طبیعی سرفه استفاده می‌شود. در یک مطالعه ترکیبی از برگ‌های آویشن و پیچک به کاهش سرفه و سایر علائم برونشیت حاد کمک کرده است.

دفعه بعد که با سرفه یا گلودرد روبرو هستید، نوشیدن چای آویشن را امتحان کنید.

آویشن و نفخ معده:

آویشن حاوی ترکیبات تلخ مزه‌ای است که می‌تواند به هضم غذا کمک کند. اگر دچار نفخ، سنگینی، گرفتگی عضلات معده و هر نوع مشکل مربوط به دستگاه گوارش هستید بعد از غذا از آویشن استفاده کنید.

مقداری برگ خشک آویشن را در یک فنجان بریزید و با آب‌جوش پُر کنید. در فنجان را ببندید و اجازه دهید که به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد.   بعد از دو وعده‌ی اصلی، یک فنجان از این جوشانده میل کنید. این دوره‌ی درمانی را بیش از ۳ هفته ادامه ندهید.

آویشن و تقویت سیستم ایمنی بدن:

دریافت همه ویتامین‌هایی که بدن شما هر روز به آن نیاز دارد می‌تواند چالش برانگیز باشد. خوشبختانه، آویشن سرشار از ویتامین C است و همچنین منبع خوبی برای ویتامین A است. اگر احساس سرما خوردگی کردید، آویشن می‌تواند به شما در بازگشت به سلامتی شما کمک کند.  یکی دیگر از مزایای سلامتی آویشن: منبع خوبی از مس، فیبر، آهن و منگنز است.

آویشن سلامت قلب را ارتقا می‌بخشد:

فشار خون و کلسترول هر دو در سلامت قلب نقش بسزایی دارند. آویشن حاوی مواد مغذی است که از فشار خون طبیعی و سطح کلسترول پشتیبانی می‌کند.

آویشن و درمان آفت و بوی بد دهان:

آویشن یک گیاه ضدعفونی کننده و التیام بخش است. برای همین می‌توان از آن برای درمان آفت‌ها و التهاب لثه و همچنین برای پایان دادن به کابوس بوی بد دهان استفاده کرد.

یک لیوان آب را بجوشانید و سپس یک قاشق چای‌خوری آویشن را در آن ریخته و به مدت ۱ تا ۲ دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کنید و روزانه چند بار غرغره کنید.

آویشن آنتی اکسیدان قدرتمند:

آویشن منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان‌ها مانند آپیژنین، لوتولین، ساپونین‌ها و تانن‌ها است. این ترکیبات آنتی اکسیدانی قبل از ایجاد آسیب و استرس اکسیداتیو به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. آویشن و آهن اغلب برای حفظ تعادل بهتر و کاهش احتمال بروز استرس اکسیداتیو در کنار هم جمع می‌شوند.

آویشن برای مقابله با برونشیت، آنژین، سینوزیت و گریپ:

آویشن برای مقابله با عفونت‌های مجاری تنفسی فوق‌العاده است. این گیاه شگفت انگیز باعث تعریق بیشتر می‌شود و همین امر تب را کاهش می‌دهد. آویشن با سرماخوردگی مقابله کرده و ضد اسپاسم است برای همین سرفه را از بین می‌برد.

برای مقابله با سرفه یک مشت آویشن تازه یا خشک را در یک لیتر آب ریخته و به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و با عسل شیرین کنید. هر دو ساعت یک بار یک فنجان از این جوشانده میل کنید. توجه داشته باشید که این دوره‌ی درمانی را نباید بیش از ۳ هفته دنبال کنید.

عوارض جانبی آویشن:

آویشن در مواردی که به مقدار عادی در مواد غذایی مصرف می‌شود، بسیار ایمن است. آویشن احتمالاً ایمن است که برای مدت زمانی کوتاه از طریق خوراکی مصرف می‌شود. در برخی افراد، این امر می‌تواند باعث ناراحتی دستگاه گوارش، سردرد یا سرگیجه شود.

روغن آویشن هنگام استفاده بر روی پوست بسیار ایمن است. در برخی افراد، استفاده از روغن روی پوست می‌تواند باعث تحریک شود. اطلاعات کافی در دست نیست که بدانید روغن آویشن از دوز دارویی بی خطر است یا خیر.

اقدامات احتیاطی و هشدار‌های ویژه:

کودکان: آویشن به احتمال زیاد در زمانی که توسط کودکان در مقادیر طبیعی مصرف می‌شود ایمن است. آویشن احتمالاً ایمن است که برای مدت زمان کوتاهی به عنوان دارو مصرف می‌شود. اطلاعات کافی در دست نیست که بدانید روغن آویشن برای کودکان در هنگام استفاده بر روی پوست یا از طریق دهان از آن‌ها بی خطر است یا خیر.

بارداری و شیردهی: آویشن به احتمال زیاد برای زنان باردار و شیرده هنگام مصرف در مقادیر طبیعی مواد غذایی است ایمن است. اما مشخص نیست که آیا استفاده از آویشن در مقادیر بیشتر ایمن است یا خیر. اگر باردار هستید یا شیر می‌دهید، به مقدار طبیعی مواد غذایی در غذا‌ها استفاده کنید.

حساسیت به گیاه پونه کوهی و گیاهان مشابه: افرادی که به پونه کوهی یا سایر گونه‌های آن حساسیت دارند ممکن است به آویشن نیز حساسیت داشته باشند.

اختلالات خونریزی: آویشن ممکن است لخته شدن خون را کند، کند. مصرف آویشن ممکن است خطر خونریزی شما را افزایش دهد، به خصوص اگر در مقادیر زیادی استفاده شود.

شرایط حساس به هورمون مانند سرطان پستان،  سرطان رحم، سرطان تخمدان، آندومتریوز یا فیبروم‌های رحمی: آویشن ممکن است مانند استروژن در بدن عمل کند. اگر شرایطی دارید که با قرار گرفتن در معرض استروژن بدتر می‌شود، از آویشن استفاده نکنید.

جراحی: آویشن ممکن است لخته شدن خون را کند کند، بنابراین نگرانی وجود دارد که ممکن است خطر خونریزی اضافی را در حین و بعد از عمل افزایش دهد. حداقل ۲ هفته قبل از جراحی برنامه ریزی شده استفاده از آویشن را متوقف کنید.

از گل‌ها، برگ‌ها و روغن آویشن برای درمان طیف وسیعی از علائم و مشکلات استفاده شده است. این موارد شامل اسهال، درد معده، آرتروز و گلودرد است.

خواص برناکامبوچا آویشن :

  • کاهش کلسترول و چربی خون  
  • تقویت سیستم ایمنی  
  • حفظ سلامت پوست  
  • کاهش سطح کلسترل و غلظت خون 

 

برناکامبوچا آویشن یکی از محصولات تولیدی کارخانه برناکامبوچا است که از ترکیب نوشیدنی کامبوچا و ۵ گیاه دارویی چای سبز، آویشن، کاسنی، شوید و علف لیمو تشکیل شده است. این گیاهان با داشتن خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و کاهندگی تری­ گلیسیریدی که دارند می­ توانند برای کاهش چربی خون، پاکسازی و تصفیه کننده خون، سم زدایی بدن، کمک به بهبود آنزیم­ های کبدی بسیار مفید باشند.

 

همچنین مصرف برناکامبوچای آویشن به شما در حفظ سلامت پوست و درمان جوش صورت و کورک، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به سرطان، بهبود سیستم گوارش و تناسب اندام و کاهش وزن، افزایش دهنده انرژی بدن، کاهش درد مفاصل و علائم پیری و کمک به سلامت قلب و عروق و سالم ماندن کبد کمک زیادی خواهد کرد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا