درمان نقرس با چای کامبوچا

نقرس را با چای کامبوچا درمان کنید

درمان نقرس
نقرس بیماری است که بر اثر تجمع زیاد ماده ای به نام اسید اوریک در بدن ایجاد می شود و می تواند موجب بروز علائمی مثل درد و تورم در مفاصل شود. بروز نقرس می تواند ارتباط نزدیکی با مصرف زیاد غذاهای سرشار از پروتئین بخصوص گوشت داشته باشد.

همانطور که ذکر گردید علت اصلی نقرس تجمع اسید اوریک در بدن است. اسید اوریک در واقع پسماند متابولیسم و سوختن پروتئین در بدن بوده که گاهی اوقات بر اثر تولید زیاد این ماده در بدن و یا ناتوانی کلیه در دفع آن ماده بطرز غیر طبیعی در مایعات بدن جمع شده و بدنبال آن بلورهای این ماده در مفاصل بدن رسوب می کند. رسوب بلورهای اسید اوریک در بدن موجب تحریک سلول های ایمنی شده و بدنبال آن موجب التهاب و درد مفصل می شود.

کریستال های اسید اوریک در مفصل موجب می شوند تا سلول های ایمنی بدن آنها را مهاجم تلقی کرده و بخورند. بدنبال آن این سلول ها مواد شیمیایی خاصی بنام پروستاگلاندین و لوکوترین از خود ترشح می کنند که این مواد موجب ایجاد علائم التهاب در مفصل (درد و تورم) می شود.

از علائم شایع این بیماری درد و تورم ناگهانی مفصل بخصوص مفصل متاتارسوفالانژیال شست پا است. بروز ناگهانی درد و تورم مفصل را حمله نقرسی می-نامند. ضربات مکرر به این مفصل (مثلاً بدنبال راه رفتن طولانی) موجب می شود کریستال های اسید اوریکی که قبلاً در بافت های مفصل رسوب کرده ناگهان به داخل مفصل ریزش کرده و موجب پاسخ التهابی بدن به آن شوند.

هر عاملی که بتواند سطح اسید اوریک خون را به طور ناگهانی بالا ببرد (مانند بروز کم آبی در بدن، مصرف الکل و اسیدی شدن خون) هم می تواند موجب حملات نقرسی شود. حملات درد و تورم مفصل شصت پا در نقرس معمولاً شبانه است.

در طول روز به علت وضعیت ایستاده بدن، مایع میان بافتی زیادی در اندام تحتانی و بخصوص پایین ترین قسمت های آن یعنی پاها جمع می شود. شب هنگام و وقتی بیمار دراز کشیده و به حالت افقی در می آید این مایع میان بافتی دوباره به جریان خون بر می گردد.

در این بازگشت، مایعات زودتر از اسید اوریک به جریان خون بر می گردند و در نتیجه غلظت اسید اوریک در پا افزایش می یابد. این اسید اوریک در مفاصل پا رسوب می-کند و چون در شب پا سردتر می شود این سرما به رسوب کریستال های اسید اوریک در مفصل پا کمک می کند.به همین علت بروز حملات درد و تورم مفصل در شب بیشتر است.

رسوب اسید اوریک در مفاصل می تواند در نهایت موجب تخریب آن ها شود. سنگ کلیه و اختلال در عملکرد کلیه از دیگر عوارض این بیماری است. نقرس در مردها ۹ برابر شایع تر بوده و معمولاً در سنین میان سالی بروز می کند. این بیماری زمینه ارثی و خانوادگی دارد.

نکته جالب این است که حدود ده درصد مردم اسید اوریک بالایی دارند ولی همه آن ها علائم نقرس را نشان نمی دهند. در واقع در بسیاری اوقات در موقع بروز علائم بالینی نقرس که بصورت شروع ناگهانی درد و تورم مفصلی است اسید اوریک خود کاهش می یابد.

بر اساس تحقیقات انجام شده، محققین روسی به این نتیجه رسیدند که بهترین درمان برای دردهای روماتیسمی و نقرس، البته همراه با رژیم غذایی، مصرف چای کامبوچا می باشد. زیرا تمامی سموم بدن توسط اسید گلوکونیک و اسید گلوکورنیک به همراه اسید هالورنیک سبب جذب بلورهای اسید اوریک از بافت های بدن و سپس از طریق ادرار دفع شده و با پاکسازی بدن از مواد مضر از جمله اسید اوریک و غیره سبب از بین رفتن علائم بیماری و شفای کامل آن می شود.

همچنین با بالا بردن قدرت ایمنی بدن سبب، سوخت ساز چربی و پروتیئن ها می شود و وجود انواع ویتامین ها، اسیدها و مخمرهای موجود در آن سبب ترمیم و بازسازی بافت های آسیب دیده پوست می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا