قهوه سبز چگونه موجب لاغری می شود؟

قهوه سبز چگونه موجب لاغری می شود؟

لاغری با قهوه سبز شعاری است که این روزها بسیار می شنویم و از خواص معجزه آسای قهوه سبز سخن می گویند. در این مقاله می خواهیم خواص قهوه سبز را بررسی کنیم و ببینیم آیا واقعا موجب لاغری می شود یا خیر؟ لاغری با قهوه سبز ؛ عصاره قهوه سبز چیست؟ آیا از بحث های سلامتی پیرامون نوشیدن قهوه با خبر هستید؟!! محققان نظرات مختلفی را درباره مناسب بودن نوشیدن قهوه برای سلامت مطرح کرده اند و در خصوص نوشیدن قهوه سبز نیز چنین بحث هایی وجود دارد. قهوه سبز پس از معرفی به عنوان مکمل کاهش وزن در برنامه معروف The Dr. Oz Show  در بین مردم مطرح شد. عصاره قهوه سبز از دانه های قهوه ای گرفته می شود که هنوز حرارت داده نشده اند. دانه های قهوه دارای ترکیباتی به نام اسید کلروژنیک دارند که این ترکیبات دارای تاثیرات آنتی اکسیدانی هستند و به کاهش فشار خون و کم شدن وزن کمک می کنند. حرارت دادن دانه های قهوه باعث کاهش مقدار اسید کلروژنیک موجود در آن می شود. به همین دلیل است که نوشیدن قهوه به اندازه مصرف قهوه حرارت ندیده تاثیری در کاهش وزن ندارد. عصاره قهوه سبز به صورت قرص فروخته می شود و آن را از داروخانه ها و یا به صورت آنلاین از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. دوز معمول برای مصرف روزانه چیزی بین ۶۰ تا ۱۸۵ میلی گرم است.  

لاغری با قهوه سبز ؛

حقیقت یا شایعه؟ آیا عصاره قهوه سبز واقعا کاهش وزن را بهتر می کند؟ تحقیقات زیادی روی اسید کلروژنیک و تاثیرش به عنوان یک مکمل کاهش وزن انجام نشده است. بررسی ها بر روی انسان نشان داد که قهوه سبز پتانسیل کمک به کاهش وزن را دارد اما اثرات چشمگیر قهوه سبز روی کاهش وزن بسیار کم است. این تحقیقات در طولانی مدت  انجام نشده است و بسیار ضعیف است.  بنابراین مدارک کافی وجود ندارد که بگوییم این مکمل ها تاثیر گذار یا بی خطر هستند و به تحقیقات بیشتری برای اعلام نتیجه نیاز است. لاغری با قهوه سبز ؛ عوارض جانبی تاثیرات منفی برای عصاره قهوه سبز درست مانند قهوه معمولی است چون این عصاره نیز دارای کافئین است. عوارض جانبی شایع کافئین عبارتند از: ناراحتی معده افزایش ضربان قلب تکرر ادرار مشکل در خواب بی قراری اضطراب. لاغری با قهوه سبز ؛ باید به دنبال چه چیزی باشیم؟ زمانی که ادعای لاغری با قهوه سبز مطرح شد، کمیسیون تجارت فدرال ( FTC ) حداقل دو کمپانی را برای فروش و ساخت ادعاهای غیر واقعی درباره کاهش وزن مورد جریمه قرار داده است.   دکتر اُز  به خاطر معرفی قهوه سبز در برنامه خود برای لاغری بدون داشتن دلایل علمی مورد پرسش از طرف سناتورها قرار گرفت. FTC  (کمیسیون تجارت فدرال) و FDA (فدارسیون جهانی غذا و داروی آمریکا) هر دو توصیه می کنند هنگام استفاده از مکمل های لاغری ابتدا آنها را کاملا بررسی نمایید و جوانب احتیاط را رعایت کنید. حواستان باشد که تحقیقات علمی باید ادعاهای مکمل های لاغری (ادعاهایی که سریع و بدون عوض کردن عادات غذایی وزن را کاهش می دهند) را تایید کنند.   سازمان FTC موظف است مطمئن شود شرکت ها از زبانی گیج کننده برای مشتری ها استفاده نمی کنند و ادعاهای شان اثبات علمی دارد. FDA نیز محتوا و آنچه روی برچسب محصولات نوشته شده است را تنظیم می کند اما مکمل های غذایی قبل از اینکه به فروشگاه ها بروند به تایید FDA نیازی ندارند. کمپانی های شخصی مسئول انجام تحقیقات و آزمایش های خود هستند. FDA تا زمانی که شکایت درباره ادعاهای غلط و عوارض جانبی خطرناک نباشد، حق دخالت ندارد.  

چگونه از لاغری با قهوه سبز مطمئن شویم؟

مانند بسیاری از مکمل های دیگر، قهوه سبز به عنوان روشی طبیعی برای حل مشکل اضافه وزن به فروش می رسد. کلمه ” طبیعی ” در صنعت مکمل ها بسیار شایع است اما بدان معنا نیست که یک محصول کاملا بی خطر است. در واقع هیچ تعریف قانونی روی استفاده کلمه طبیعی وجود ندارد. بسیاری از گیاهانی که در طبیعت رشد می کنند، کشنده هستند و مکمل های طبیعی نیز مواد غیر طبیعی نیز به محصولات خود اضافه می کنند.   اگر در فکر استفاده از قهوه سبز به عنوان بخشی از مسیر کاهش وزن خود هستید بهتر است درباره شرکتی که محصول را از آن خریداری می کنید، تحقیق نمایید. این کار را در سایت FTC انجام دهید. مطمئن شوید این شرکت درگیر شکایت درباره مواد استفاده شده در محصول و یا ادعای غیر واقعی نباشد. همچنین بسیار مهم است قبل از استفاده از هر مکملی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید، مخصوصا اگر درگیر مشکلات دیگری مانند فشار خون بالا یا دیابت هستید و یا دارو مصرف می کنید.  

لاغری با قهوه سبز ؛ برای کاهش وزن چه کنیم؟

کاهش وزن طولانی مدت نیازمند سبک زندگی سالم به صورت دائم است. عصاره قهوه سبز شاید کمک کند اما متخصصان بر این باورند که تثبیت یک رژیم غذایی سالم و ورزش روزانه هیچ جایگزینی ندارد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ( CDC ) توصیه می کند از کالری دریافتی روزانه خود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری کم کنید و در بیشتر روزهای هفته ۶۰ تا ۹۰ دقیقه فعالیت فیزیکی با شدت متوسط داشته باشید.   جمع بندی لاغری با قهوه سبز برای تایید لاغری با قهوه سبز به تحقیقات بیشتری نیاز است. قبل از امتحان کردن هر گونه مکملی کنجکاو باشید. هیچ گاه با چشمان بسته محصولی را روی خود امتحان نکنید و پزشکتان باید از کارتان با خبر باشد و تایید علمی آن محصول را باید از منابع معتبر دریافت کنید.    

برنا کامبوچا قهوه سبز یک لیتری – ۱۲ عددی

۲۱۶,۰۰۰ تومان

  • کاهنده قوی چربی انباشته بدن و تسریع لاغری
  • افزایش میزان سوخت و ساز بدن و کاهش اشتها
  • کاهش سطح کلسترول و غلظت خون
  • بهبود هضم و گوارش و کاهش جذب قند خون
  • آنتی اکسیدان قوی و پاکسازی بدن
 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا